Inversions

Andorra Telecom ha de donar resposta a les necessitats derivades de la situació de pandèmia. Els serveis tècnics de la companyia centren els seus esforços a partir del març, amb gran part de la població treballant i estudiant des dels seus domicilis, en garantir la connectivitat. El redimensionament de la infraestructura i el reforçament de la xarxa de transport NGN permeten donar resposta al fort increment de l’ús d’Internet durant el confinament, quan es dispara també el consum audiovisual. La prioritat que els nostres clients atorguen a la connectivitat des de les llars ens porta a llançar el servei WIFI Total, que assegura la qualitat i la continuïtat del servei d’Internet a qualsevol punt de la casa.

La companyia continua treballant amb l’evolució de les infraestructures, conscient de les necessitats creixents de particulars i empreses d’accés a Internet. Aquest 2020 fem una prova pilot de l'evolució de la xarxa d'accés de fibra òptica de GPON -2,5Gbps- a 10GPON -10Gbps- que multiplicarà per 4 la capacitat de baixada de dades i per 8 la de pujada. La comunicació de dades internacional s’assegura encara més amb l’ampliació i redundant els circuits de connexió de dades internacionals destacant l'ampliació a 100Gbps d'un dels enllaços amb França. L'oferta de serveis de dades a les empreses es complementa amb més ample de banda i permetent que els APNs privats siguin més accessibles pels nostres clients.

La introducció d'un facturador en temps real -OCS- renova l'oferta de prepagament al mateix temps que millorem el catàleg de postpagament on hem introduït les eSIM i el BillShock en el Roaming per protegir als nostres clients de possibles consums no desitjats. Hem seguit ampliant la capacitat de la nostra xarxa 4G al temps que hem fet un pilot tècnic de 5G.

L’oferta en l'Internet de les Coses -IOT- s’amplia amb nous serveis i amb la renovació de la solució de Gestió de Flotes que permetrà donar altres serveis basats en la localització.

La digitalització (link amb transformació dgital) és vital per Andorra Telecom i estem avançant en tots els àmbits. Hem introduït la signatura digital i les eines col·laboratives de Microsoft al temps que treballem per incorporar l’Onboarding digital, que permet l’alta digital i remota als nostres serveis.